Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] drążek zmiany biegów - strasznie toporny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] drążek zmiany biegów - strasznie toporny

    Cześć,
    Auto O1 silnik 2.0 benzyna z roku 2002, wersja ELEGANCE:
    W drzwiach: elektryczne szyby, lusterka elektrycznie regulowane i podgrzewane, centralny zamek i 2 głośniki...
    A to wszystko połączone z resztą samochodu za pomocą JEDNEJ wtyczki 10pinowej do której nie znalazłem opisu.

    No dobra, to co jest we wtyczce którą zlokalizowałem pod plastikiem w nogach pasażera w słupku A (jest miejsce na dodatkowe 2 wtyczki czyli razem 3!):
    1-czerwony (głośnik?)
    3-czerwony-zółty
    5-brązowy-czerwony (głośnik?)
    6-żółty
    7-czarny
    8-czerwony-brązowy
    9-czerwony-czarny (gruby bardzo jak prądowy)

    Ma ktoś coś na temat tej złączki? Szukam bo DRZWI PASAŻERA szwankują (central zamek) a opisu do tego nima...
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • #2
    [O1] drążek zmiany biegów - strasznie toporny

    To niezbyt precyzyjnej skrzyni biegów w mojej Octavii zdarzyłem się już przyzwyczaić, ale ostatnio robi się to uciążliwe. Dziś lewarek zmiany biegów chodził tak topornie że na luzie nie wracał do położenia środkowego. W czym leży przyczyna, bo jazda po mieście to udręka :evil:
    pozdrawiam
    EFISH




    Moc jest ze mną i lepiej niech się mnie trzyma dla swojego dobra :-)

    Komentarz


    • #3
      na konerwacji ciegien podstawy lewarka i smarowaniu prowadnic ...
      pablo_doctor

      Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

      CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

      http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

      Komentarz


      • #4
        Mam pytanie octavia 1,6 2003 układ zmiany biegów o ile się nie mylę są dwa rodzaje cięgnowy i tak jak w moim przypadku jedno grubsze cięgno do skrzyni i też mam taki problem dźwignia nie ustawia się na środku co robić?
        Waldek 1

        Komentarz


        • #5
          Na razie sytuacja wróciła do normy, ale pewnie w upalne dni się powtórzy :evil:
          pozdrawiam
          EFISH




          Moc jest ze mną i lepiej niech się mnie trzyma dla swojego dobra :-)

          Komentarz


          • #6
            mysle ze jak zrobiles to dokladniei sumiennie - to wroci ale za kilka lat
            pablo_doctor

            Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

            CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

            http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

            Komentarz


            • #7
              U mnie porządne spsikanie cięgien i podstawy lewarka środkiem o tajemniczej nazwie WD40 załatwiło sprawę. Dwa lata cisza jak w kościole

              Komentarz


              • #8
                A z której strony psikać lub smarować?
                Od silnika, od spodu czy trzeba zdjąć mieszek z lewarka i tam?

                Komentarz


                • #9
                  Kajtiii, napisz gdzie i jak pryskałeś WD 40
                  pozdrawiam
                  EFISH




                  Moc jest ze mną i lepiej niech się mnie trzyma dla swojego dobra :-)

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja spryskałem WD40 i nie pomogło niestety, myślicie że to może być związane z wodzikiem przy skrzyni biegów??

                    Komentarz


                    • #11
                      kachahaha, musisz wejść pod samochód i od spodu nasmarować wszystkie cięgna od skrzyni biegów, od góry również - ale nie WD40 tylko jakimś porządnym smarem którego szybko woda nie wypłucze.I do tego dobra rada - zatrudnij kogoś do ruszania lewarkiem zmiany biegów,wtedy ten smar dobrze się rozprowadzi. u mnie pomogło.
                      Silnik BFQ + sekwencja KME
                      CB President Johnny II ASC+President HAWAII

                      Kenwood KDC-BT92SD
                      Hertz HSK 165
                      Hertz DBX 250
                      KICX Kap 45
                      KICKER ZX 200.2
                      Kable - Dietz, Caliber
                      Kondzio 1F
                      wygłuszenie drzwi

                      Komentarz


                      • #12
                        Witam


                        Podepnę się pod temat ponieważ mam identyczny problem otóż:

                        po zrzuceniu biegu z dwójki drążek powinien wrócić na środkową pozycję i wtedy bez problemu można wrzucić trójkę.

                        Same biegi wchodzą bez problemu tylko trzeba "celować" w trójkę.

                        Pod maską wszystkie cięgna zostały przesmarowane smarem grafitowym jednak to nadal nie pomogło.....

                        ]"]Link

                        Po przeczytaniu tego tematu postanowiłem zajrzeć pod spód.....

                        Problemem jest srebrna osłona tłumika ale myślę, że jakoś sobie poradzę tylko teraz pytanie czy należy rozkręcić tą puszkę co widać na zdjęciach ?? I dopiero wewnątrz przesmarować linki ?? Czy jeżeli ją zdemontuję/rozkręcę to nie poprzestawia mi się nic z biegami ??

                        Tutaj zdjęcia poglądowe jak to wygląda od spodu :

                        ]"]Link

                        ]"]Link

                        ]"]Link

                        ]"]Link


                        Wewnątrz samochodu pod meszkiem spryskałem plastikową kulkę smarem silikonowym do plastików...

                        Proszę o jakieś rady jak sobie poradzić z tym problemem.

                        Pozdrawiam Łukasz

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez ulysse
                          po zrzuceniu biegu z dwójki drążek powinien wrócić na środkową pozycję i wtedy bez problemu można wrzucić trójkę.
                          Pod maską wszystkie cięgna zostały przesmarowane smarem grafitowym jednak to nadal nie pomogło.....

                          Proszę o jakieś rady jak sobie poradzić z tym problemem.
                          Tak na szybko. Za powrót drążka do poz środkowej odpowiada na poniższym zdjęciu lewe cięgno, to wyżej od pionowej dźwigni.
                          ]"]Link

                          Problem może nie dotyczyć samych cięgien ale też dźwigni wybieraka, tej śrubą M8 (klucz 13) przykręconej do skrzyni.

                          Co musisz sprawdzić:
                          - czy na osi oznaczonej jako 1 dźwignia pracuje lekko, łatwo ją zdemontować, jest tam taka metalowa spinka po zdjęciu której dźwignię można łatwo wyciągnąć.
                          Tu masz film do tego jak to zdemontować:
                          - Link

                          Druga sprawa. Czy po zdjęciu tej dźwigni, ramię wybieraka oznaczone jako 2 i jego ośka poruszają się w pozycji "luz" swobodnie góra dół, praktycznie bez wysiłku, powinno to lekko się poruszać.

                          O ile w pierwszym przypadku wiadomo, wystarczy te plastikowe tulejki wyczyścić i przesmarować tak w drugim przypadku... najlepiej byłoby zdjąć wybierak ze skrzyni i zobaczyć co w trawie piszczy - nie samo ramię przykręcone nakrętką M8) tylko mechanizm poniżej. Przykręcone 3 czy 4 śrubami do skrzyni biegów.

                          Zdiagnozowanie tego zajmie góra 5 minut łącznie z otwarciem maski ;-)
                          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                          Komentarz


                          • #14
                            I jeszcze jedno, jak samochód objechał ziemię już kilka razy (obw Ziemi 40 tys, kilk razy to np. 200tys), to olej w skrzyni może być przepracowany. Wtedy jest duża zalezność zachowania skrzyni od temperatury.

                            - Miałem to w Golfie 3, w zimie nie szło ruszyć lewarkiem i zgrzytało zanim sie rozgrzał.

                            - Miałem to w aktualnie posiadanej Skodzie Octavii I, ale w drugą stronę, tzn. wszystko chodziło za luźno - tak luźno, że po rozgrzaniu synchronizatory nie łapały (głośny zgrzyyyt i wszyscy na mnie patrzą jak na gostka które nie wie że sprzęgło się wciska do końca). Moja żona nigdy nie mogła w trzeci bieg trafić. Po mocnym rozgrzaniu pomagała jadna z dwóch rzeczy: albo zmieniać biegi powoli czekając 2 sekundy na wysprzęgleniu, albo stosować przegazówki (próbowałem kilka razy - pomaga, ale jako niedzielny kierowca nie mogłem się do tego przyzwyczaić).

                            W obydwu przypadkach pojechałem wymienić olej w skrzyni biegów (to przy założeniu, że wodziki i synchronizatory są sprawne) - pomogło. Oczywiście mechanicy, naczytali się intrukcji i mówią, nie tego oleju nie zmienia się, trzeba remontowć skrzynie. Jak to słyszałem to jechałem do innego zakładu, gdzie nie naciągają.

                            Panowie, instrukcja opisuje wymiany które się robi w czasie trwania gwarancji, ew. do 200 tys. Potem to wiadomo, że wymienia się i oleje w skrzyni, i niewymienialne łańcuchy rozrządu i czasami progi

                            Komentarz


                            • #15
                              :lol:

                              Drążek chodzi jak marzenie I co najważniejsze wraca na swoje miejsce

                              Problemem okazała się dźwigienka oznaczona nr 1.

                              Na filmie który pokazuje jak ją należy ściągnąć zeszła bezproblemowo i bardzo sprawnie... u mnie musiałem wybijać ją za pomocą śrubokręta i młotka....

                              Po wyjęciu jej okazało się, że nie było tam ani grama smaru za to pojawił się brud.
                              Papier ścierny w rękę i po chwili dźwigienka była jak nowa dodatkowo wyczyściłem plastik w którym chodzi.
                              Potraktowałem ją i plastik konkretną ilością smaru grafitowego i złożyłem wszystko

                              Czas pracy około 15 min. Najlepsze dojście jest po wyjęciu obudowy filtra powietrza.

                              A co do oleju w skrzyni to wcześniej wymieniłem go na nowy " Ravenol 75W-90"

                              Dzięki wielkie za pomoc !

                              Komentarz


                              • #16
                                A jak wygląda sprawa zdjęcia całego wybieraka.(pod tą dźwignią) Czy wystarczy odkręcić tylko te trzy śruby co go trzymają i zdjąć obudowę czy to bardziej skomplikowane (może się coś rozlecieć). Może ktoś ma jakiś link jak to rozebrać i złożyć.

                                Komentarz


                                • #17
                                  witam Link ten sam problem z dzwignią skrzyni biegów.

                                  jak załadować/przejrzec sobie zdjęcia, które zamieścił ulysse ?
                                  link w poscie kolegi sev też nieaktywny czy możecie Panowie zamieścić zdjęcia.
                                  dziex
                                  LPG Lovato Smart

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    witam Link ten sam problem z dzwignią skrzyni biegów.

                                    jak załadować/przejrzec sobie zdjęcia, które zamieścił ulysse ?
                                    link w poscie kolegi sev też nieaktywny czy możecie Panowie zamieścić zdjęcia.
                                    Taki sam problem u mnie i ta sama prośba jak kolegi mnble

                                    [ Dodano: Sro 13 Lis, 13 20:05 ]
                                    Ponawiam prośbę w temacie. U mnie też jest mały problem z biegami a głównie z 3, którą trzeba trochę celować bo nie wchodzi precyzyjnie. Poczytałem wpisy ale nie wyświetlają się zdjęcia i nie wiem o co dokładnie chodzi.

                                    ulysse daj znać jak to dokładnie zrobiłeś wraz z zdjęciami.
                                    strazakp

                                    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X